woensdag, december 30, 2009

Rugbyspelers uit de kast en op je kalender


Onlangs kwam in Engeland Gareth Thomas, een 35-jarige rugbyspeler uit de kast. Voorlopig is hij niet te zien op een kalender, in tegenstelling met heel wat van zijn collega's.

De uitleg van Gareth bij zijn coming-out was: "Ik wil niet bekend staan als een homoseksuele rugbyspeler. Ik ben vooral en in de eerste plaats rugbyspeler. Ik ben een man die toevallig homo is. Het is niet relevant. Wat ik doe achter gesloten deuren heeft niets te maken met wat ik bereikt heb in het rugby". Hij heeft zich ook nooit aangetrokken gevoeld tot een van zijn medespelers. Dat moet een opluchting zijn voor het team. Voorzitter Robert Norster van Cardiff Blues, de ploeg waarin Gareth momenteel speelt valt hem daarin bij: "Zijn privéleven is zijn zaak en we zullen hem blijven beoordelen op wat hij voor de ploeg doet".

Homovriendelijk of niet, de trend om rugby- en voetbalspelers van hun mooiste kant te laten zien is niet meer te stuiten. Na Frankrijk ('Dieux du Stade') en Australië ('Gods of Football') heeft nu ook Engeland zijn kalender met sportieve spetters:'Rugby's Finest Hunks 2010 Calendar'. Altijd benieuwd hoeveel vrouwen en hoeveel homo's zo'n kalender kopen. Meer foto's op Gayclic.

Geen opmerkingen: