woensdag, april 11, 2007

Het wapen van Bart Peeters


In Humo van 10 april 2007 geeft Bart Peeters zich bloot. Aanleiding is een campagne van Kom op tegen Kanker. Het is echter niet helemaal gegaan zoals hij gehoopt had.

"Ik heb net een bescheiden trauma meegemaakt. Vrouwen tussen de 50 en de 69 jaar in elke Vlaamse provincies moesten er, zowel door mij als Peter Van de Veire en andere BV's, toe worden aangezet een mammografie te laten nemen. Als Antwerpen zou winnen, zou ik uit de kleren gaan en zou er een grote naaktfoto van mij aan de Boerentoren worden opgehangen. Die foto stond trouwens op internet, maar dan gecamoufleerd met Kom op tegen Kanker-bloempjes. Naarmate meer vrouwen zich lieten registreren voor een mammografie, werden er meer stukjes van de foto zichtbaar. Wat heeft die gemenerik van een Peter Van de Veire nu gedaan? Mannen zijn allemaal dezelfden, ze willen winnen. Dus heeft hij in zijn radioprogramma elke dag opnieuw stemmen geronseld! (...) Maar het ergste moet nog komen: die naaktfoto van mij is gehackt, de eerste week al slaagden computerfreaks erin de bloempjes weg te halen. Zo kon ik zien dat er op mijn foto, gemaakt door Lieve Blancquaert, ter hoogte van mijn Belangrijkste Wapenfeit sprake is van schaduwvorming! En dat was niet de afspraak: naakt is naakt, vind ik. Ik bedoelde het allemaal wel goed, ik wou Kom op tegen Kanker steunen, maar tegelijk wou ik die Fred Di Bono eindelijk eens een lesje leren. Met Ronny Mosuse heb ik er trouwens al mijn hele leven lang een discussie over dat niet alleen negers groot geschapen zijn. Maar helaas, het is een maat voor niets geworden."
Hopelijk krijgt Bart een nieuwe kans om zijn Wapenfeiten ten volle te tonen...

Geen opmerkingen: